About Us / အုပ်ချုပ်မှုစနစ် / ကော်ပိုရိတ်အုပ်ချုပ်မှု

ဘဏ်လုပ်ငန်းခိုင်မာစေရန်နှင့် ရေရှည်တည်တံ့ခိုင်မြဲသော ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုရရှိရန်အတွက် ကော်ပိုရိတ်အုပ်ချုပ်မှုသည် အရေးပါသောအခန်းကဏ္ဍတွင် ပါဝင်သည်ဟု ဒါရိုက်တာများဘုတ်အဖွဲ့က ယုံကြည်ကြသည်။ ဘဏ်ကြီးကြပ်ရေးတွင် ဒါရိုက်တာအဖွဲ့သည် ဘဏ်၏ အုပ်ချုပ်မှု၊ စီမံခန့်ခွဲမှုနှင့် မဟာဗျူဟာဦးတည်ချက်အတွက် တာ၀န်ရှိသည်။       

ကော်ပိုရိတ်အုပ်ချုပ်မှုဆိုင်ရာ ဖော်ပြချက်အပြည့်အစုံကို ကျွန်ုပ်တို့၏ နောက်ဆုံးထွက်ရှိထားသော နှစ်ပတ်လည်အစီရင်ခံစာတွင် ဖတ်ရှုနိုင်ပါသည်။

အောက်တွင် uab ၏ ကော်ပိုရိတ်အုပ်ချုပ်မှု ပုံစံကို အကျဉ်းချုံးဖော်ပြထားသည်။

၁။ ဖွဲ့စည်းပုံနှင့်လည်ပတ်မှု

၁.၁။ ဖွဲ့စည်းမှု

The Board of Director (“Board”) of uab bank is made up of four members with majority of the members holding non-executive position.

ဒါရိုက်တာဘုတ်အဖွဲ့ဝင်များမှာ-

  • Nay Aye (Non-Executive Chairman & Independent Director)
  • Tint Thwin (Independent Non-Executive Director)
  • Win Htein Min (Independent Non-Executive Director)
  • Christopher Loh (MD/CEO)
  •  

ဘုတ်အဖွဲ့၏ဥက္ကဌသည် အမှုဆောင်အရာရှိချုပ်မဟုတ်သော်လည်း စီအီးအိုသည် အမှုဆောင်အရာရှိချုပ်ဖြစ်သည်။ ဘုတ်အဖွဲ့နှင့်ဆိုင်သော လုပ်ငန်းတာဝန်များသည် ဥက္ကဌ၏တာဝန်ဖြစ်ပြီး ဘဏ်လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှုနှင့်ဆိုင်သော တာဝန်များသည် CEO ၏ တာဝန်ဖြစ်သည်။

၁.၂။ ဘုတ်အဖွဲ့၏ ဥက္ကဌ

The Chairman of the Board is elected by the members of the Board of Directors and he ensures leadership to the Board of Directors. Board meetings will be presided by the Chairman and in his absence, the meeting may be presided by a Director elected by the members present. Minutes of Board meetings presided by the Chairman (or Director, in his absence), will be evidence of the proceedings of meetings or passing of resolutions. (Section 157, Myanmar Companies Law, 2017).

ဥက္ကဌ၏ အဓိကအခန်းကဏ္ဍများနှင့် တာဝန်များမှာ -

    • ဘုတ်အဖွဲ့ကို ဦးဆောင်ခြင်း
    • ဘုတ်အဖွဲ့ ဖွဲ့စည်းပုံနှင့် တိုးတက်ရေးအတွက် တာဝန်ယူဆောင်ရွက်ခြင်း
    • ensuring proper information for the Board
    • ဘုတ်အဖွဲ့အစည်းအဝေးများကို ထိရောက်မှုရှိစေရန် စီစဉ်ရခြင်း
    • ဘုတ်အဖွဲ့၏ လုပ်ငန်းစဉ်များတွင် ဒါရိုက်တာအားလုံး ပါဝင်စေခြင်း
    • ဘုတ်အဖွဲ့၏ အဓိကလုပ်ငန်းတာဝန်များ ပြီးမြောက်စေရန် ဦးတည်ဆောင်ရွက်စေခြင်း
    • ဘုတ်အဖွဲ့၏ စွမ်းဆောင်ရည်ကို အကဲဖြတ်ခြင်းနှင့် တိုးတက်အောင် ဆောင်ရွက်စေခြင်း
    • ဒါရိုက်တာများ၏ စွမ်းဆောင်ရည်နှင့် တိုးတက်မှုကို ကြီးကြပ်စစ်ဆေးခြင်း
    • CEO နှင့် MD တို့ကို ကူညီဆောင်ရွက်ပေးခြင်း
1.3. Definition and role of Independent Non-Executive Director

Independent Non-Executive Director means a director, not having any material relationship with the Bank, either directly or as a shareholder or an officer of an organization that has a relationship with the Bank.

Independent Directors bring their independent judgment, diverse knowledge and experience in deliberations on issues pertaining to the oversight of the Bank. The role includes ensuring adequate corporate governance and the management of risk.

Responsibilities of Directors are stated in 2.1 below. 

၁.၄။ အခြားဒါရိုက်တာရာထူးများအပေါ် ကန့်သတ်ထားမှု

အများပိုင်ကုမ္ပဏီများတွင် ဒါရိုက်တာများသည် စုစုပေါင်းဘုတ်အဖွဲ့ ၅ ခုအထိ တာဝန်ထမ်းဆောင်နိုင်သည်။

လက်ရှိတွင် မည်သည့်ဒါရိုက်တာမှ ထိုကန့်သတ်ချက်ထက် ကျော်လွန်နေခြင်းမရှိပါ။

၁.၅။ Onboarding directors

ဘုတ်အဖွဲ့တွင် ကျယ်ပြန့်သော ဗဟုသုတ၊ အတွေ့အကြုံ နှင့် စွမ်းဆောင်ရည် အပြည့်ရှိသော ဒါရိုက်တာများကို ရှာဖွေနေပါသည်။ ဘုတ်အဖွဲနှငိ့ ၎င်းနှင့်ဆက်စပ်နေသော ကော်မတီများ၏လိုအပ်ချက်ပေါ်မူတည်၍ ဒါရိုက်တာများကို ရွေးချယ်ခန့်အပ်ထားပါသည်။

ဒါရိုက်တာအဖြစ် ရွေးချယ်ခံမည့်သူသည် မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ ထုတ်ပြန်ထားသော ညွှန်ကြားချက်အမှတ် (၈/၂၀၁၉) အရ အောက်ပါသတ်မှတ်ချက်များနှင့် ကိုက်ညီရမည်။

၁။ ပညာအရည်အချင်း

          • စာရင်းကိုင်၊ စီးပွားရေး၊ စီးပွားစီမံခန့်ခွဲမှုဘာသာရပ်များဖြင့် ဘွဲ့ကြို သို့မဟုတ် ဘွဲ့ရရှိထားသူ သို့မဟုတ် စာရင်းကိုင်နှင့်ဘဏ်လုပ်ငန်းတွင်ကျွမ်းကျ င်သော တရားဝင် အသိအမှတ်ပြုလက်မှတ်ကိုင်ဆောင်ထားသူ ဖြစ်ရမည်။
          • ဘဏ်လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှုနှင့် လုပ်ငန်းစဉ်များ၊ စာရင်းစစ်လုပ်ငန်း၊ ဆုံးရှုံးနိုင်‌ခြေစီမံခန့်ခွဲမှု၊ compliance mangement ၊ ကြွေးမြီနှင့် ချေးငှားခြင်းဆိုင်ရာ အတွေ့အကြုံ ၊ ဘဏ်လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ သို့မဟုတ် စာရင်းကိုင် စသည်တို့တွင် လုပ်ငန်းအတွေ့အကြုံရှိရမည်။

၂။ လုပ်ငန်းအတွေ့အကြုံ

          • ဘဏ္ဍာရေးဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းတွင် အနည်းဆုံး လုပ်သက် ၇နှစ် မှ ၁၀နှစ် ရှိရမည်။

၃။ စွမ်းဆောင်ရည် နှင့် အရည်အချင်း

          • ဘဏ်လုပ်ငန်းလည်ပတ်မှုနှင့် လုပ်ငန်းစဉ်များ၊ စာရင်းစစ်လုပ်ငန်း၊ ဆုံးရှုံးနိုင်‌ခြေစီမံခန့်ခွဲမှု၊ compliance mangement ၊ ကြွေးမြီနှင့် ချေးငှားခြင်းဆိုင်ရာ အတွေ့အကြုံ ၊ ဘဏ်လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ သို့မဟုတ် စာရင်းကိုင် စသည်တို့ကို နားလည်တတ်ကျွမ်းရမည်။
          • သက်ဆိုင်ရာ ဥပဒေများဖြစ်သည့် Financial Institutions Law၊ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ၊ ညွှန်ကြားချက်များ၊ မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်မှ ထုတ်ပြန်သည့် ညန်ကြားချက်နှင့် လမ်းညွှန်ချက်များကို နားလည်သဘောပေါက်ရမည်။

ထို့အပြင် ဒါရိုက်တာအဖြစ် ရွေးချယ်ခံမည့်သူသည် ၂၀၁၆ Financial Institutions Law ၏ Section 76 တွင်ပါသော ‘ Fit & Proper ’ ကို လိုက်နာရမည်။

၁.၆။ ဘုတ်အဖွဲ့အကဲဖြတ်မှု

ဘုတ်အဖွဲ့သည် ၎င်း၏စွမ်းဆောင်ရည်အပြင် ကော်မတီများနှင့် ဒါရိုက်တာတစ်ဦးချင်းစီ၏ စွမ်းဆောင်ရည်အား နှစ်စဉ်တရားဝင်အကဲဖြတ်ခြင်းကိုပြုလုပ်သည်။ အမည်စာရင်းနှင့် လုပ်ခ ဘုတ်အဖွဲ့ကော်မတီသည် ဘုတ်အဖွဲ့၊ ၎င်း၏ကော်မတီများနှင့် ဒါရိုက်တာများ၏စွမ်းဆောင်ရည်ကို အကဲဖြတ်ရန်၊ လုပ်ငန်းစဉ်နှင့် စံသတ်မှတ်ချက်များ ချမှတ်ရေးအတွက် ဘုတ်အဖွဲ့အားကူညီသည်။

ဘုတ်အဖွဲ့၏စွမ်းဆောင်ရည်နှင့် အကဲဖြတ်ခြင်းကို အောက်ပါအတိုင်း (၄) ခုဖြင့်တိုင်းတာသည်။

၁.၆.၁။ စောင့်ကြည့်လေ့လာခြင်းနှင့် ဆုံးရှုံးနိုင်ခြေစီမံခန့်ခွဲနိုင်မှုအခန်းကဏ္ဍတွင် ရှိရမည့် အရည်အသွေး
          • စည်းကမ်းလိုက်နာခြင်း
          • ဥပဒေနှင့် စည်းမျဥ်းများ
          • ကော်ပိုရိတ်အုပ်ချုပ်မှု
          • Whistleblower ချဥ်းကပ်နည်း
          • သက်ဆိုင်ရာ Party Transaction
          • ပဋိပက္ခဖြေရှင်းပေးခြင်းတို့ ရှိရမည်။
၁.၆.၂။ မဟာဗျူဟာနှင့် အခြားစီးပွားရေးဆိုင်ရာ အကြံပေးခြင်းတို့တွင် ရှိရမည့် အရည်အသွေး
          • ဆန်းသစ်တီထွင်နိုင်မှု
          • ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်အောင် စွမ်းဆောင်နိုင်မှု
          • Value Creation
          • ချိတ်ဆက်မှုများ ရှိရမည်။
၁.၆.၃။ ဘုတ်အဖွဲ့ စွမ်းဆောင်ရည် နှင့် ဘုတ်အဖွဲ့ဝင်များ၏ တက်ကြွစွာ ပါဝင်ဆောင်ရွက်ခြင်း
          • ကတိသစ္စာပြုခြင်း
          • စေ့စပ်ညှိနှိုင်းခြင်း
          • ကြိုတင်ပြင်ဆင်မှု
          • ကော်မတီလိုအပ်ချက်များတွင် ပါဝင်ဆောင်ရွက်ခြင်း တို့ ရှိရမည်။
၁.၆.၄။ ဘုတ်အဖွဲ့ ဖွဲ့စည်းပုံ
          • Gender
          • ကျွမ်းကျင်မှု
          • စွမ်းဆောင်ရည်
          • အသိပညာ
          • တည်ကြည်ဖြောင့်မတ်မှု
          • သီးခြားလွတ်လပ်မှု
၁.၇။ Succession Planning

ဘုတ်အဖွဲ့အမည်စာရင်းနှင့် လုပ်ခကော်မတီ (BNRC) မှ Succession Plan ကို နှစ်စဉ်ဖြစ်စေ စဉ်းစားလေ့ရှိသည်။ BNRC သည် ဘုတ်အဖွဲ့ဒါရိုက်တာများ၊ အမှုဆောင်အရာရှိချုပ်နှင့် အဓိကကျသော စီမံခန့်ခွဲသူများကို ဆက်လက်ထားရှိရန် (သို့) အစားထိုး ခန့်အပ်ရန် ပြန်လည်သုံးသပ်ရာတွင် ကူညီပေးသည်။

အကြီးတန်း စီမံခန့်ခွဲမှုကော်မတီသည် အလယ်အလတ်အဆင့် စီမံခန့်ခွဲသူများကို ဆက်လက်ထားရှိရန် (သို့) အစားထိုးခန့်အပ်ရန် ဆောင်ရွက်ရာတွင် တာဝန်ရှိသည်။ Succession Plan ကို ဆောင်ရွက်ရာတွင် အချက် ၅ချက် ထားရှိသည်။ ၎င်းအချက် ၅ချက်မှာ -

    • အနာဂတ်လိုအပ်ချက်များကို ဖော်ထုတ်သတ်မှတ်ခြင်း
    • ဝန်ထမ်းများ၏ အဓိကရာထူးများနှင့် အရည်အချင်းများကို သိရှိခြင်း
    • အလားအလာကောင်းသူများအား selection အဖြစ် ရွေးချယ်သတ်မှတ်ခြင်း
    • တစ်ဦးချင်းစီအတွက် training နှင့် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန်လှုပ်ရှားမှု များ ပြုလုပ်ပေးခြင်း
    • တိုးတက်မှုကို စောင့်ကြည့်လေ့လာခြင်း နှင့် အကဲဖြတ်ခြင်း တို့ဖြစ်သည်။

Succession planning ကို နှစ်စဉ် ဘဏ်ဝန်ထမ်းအကဲဖြတ်အစည်းအဝေးများတွင် စဉ်းစားလေ့ရှိသည်။

၁.၈။ စွမ်းဆောင်ရည် အကဲဖြတ်ခြင်း

ဘုတ်အဖွဲ့သည် CEO၏ စွမ်း‌ဆောင်ရည်ကို ဘဏ္ဍာရေးနှစ်အကုန်တွင် နှစ်စဉ်အကဲဖြတ်လေ့ရှိသည်။ အကဲဖြတ်ရာတွင် ဘဏ္ဍာရေးဆောင်ရွက်ချက်များ၊ အုပ်ချုပ်မှု၊ ဆုံးရှုံးနိုင်ခြေဆိုင်ရာ စီမံခန့်ခွဲမှုနှင့် အခြားသော စွမ်းဆောင်ရည်များကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားလေ့ရှိပါသည်။

ဝန်ထမ်းများ၏ စွမ်းဆောင်ရည်အကဲဖြတ်ခြင်းကို သက်ဆိုင်ရာ ဌာနမှအကြီးအကဲများနှင့် ဝန်ထမ်းအချင်းချင်းမှ တစ်နှစ်နှစ်ကြိမ် ဆောင်ရွက်လေ့ရှိသည်။ စွမ်းဆောင်ရည် အကဲဖြတ်ခြင်းသည် စွမ်းဆောင်ရည်စီမံခန့်ခွဲမှု၏ တစိတ်တပိုင်းဖြစ်ပြီး အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုလုံးတွင် မြင့်မားသောစွမ်းဆောင်ရည် ရရှိရန်၊ ဝန်ထမ်းများ စိတ်အားတက်ကြွမှုရှိစေရန် နှင့် ၎င်းတို့၏ စွမ်းဆောင်ရည်ကို အလားအလာအမြင့်ဆုံးအထိ မြှင့်တင်နိုင်စေရန် ရည်ရွယ်ပါသည်။

စွမ်းဆောင်ရည် စီမံခန့်ခွဲမှုတွင် စွမ်းဆောင်ရည် စီမံခြင်း၊ ပုံမှန်စောင့်ကြည့် ကြီးကြပ်ရေးနှင့် ပုံမှန်အကဲဖြတ်ခြင်းတို့ ပါဝင်သည်။ စွမ်းဆောင်ရည် အကဲဖြတ်ရာတွင် behaviorual measuresများသာမက စီစဉ်ထားသော KPI များ ပြီးမြောက်ခြင်းပါ ပါဝင်သည်။ အကဲဖြတ်ခြင်းလုပ်ငန်းစဉ်အပြီးတွင် မတူညီသောစွမ်းဆောင်ရည်ကို စီမံခန့်ခွဲရန် feedback ပေးခြင်း၊ နည်းပြခြင်း နှင့် လုပ်ငန်းစဉ်အဆင့်အတိုင်းဆောင်ရွက်ခြင်းတို့ လုပ်ဆောင်ပါသည်။

၁.၉။ ဘုတ်အဖွဲ့နှင့် စီမံခန့်ခွဲမှု

ဘုတ်အဖွဲ့ဝင်များမှ စီမံခန့်ခွဲ့မှုအား အပြည့်အဝတာဝန်ယူရပါသည်။

၁.၁၀။ကျင့်ဝတ်များ

uab ဘဏ်တွင် ချမှတ်ထားသော ကျင့်ဝတ်များရှိပြီး ဝန်ထမ်းများ၊ အလုပ်သင်များ၊ ဘုတ်အဖွဲ့ဝင်များ၊ အကြံပေးများနှင့် စာချုပ်ချုပ်ဆိုထားသူများသည် ချမှတ်ထားသော ကျင့်ဝတ်များကို သိရှိပြီးလိုက်နာရပါမည်။

၁.၁၁။ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသော ပရော်ဖက်ရှင်နယ် ပညာပေးအစီအစဉ်များ

ဒါရိုက်တာများကို ပရော်ဖက်ရှင်နယ်ပညာပေး အစီစဉ်များကို တက်ရောက်ရန် အားပေးလေ့ရှိပါသည်။ ရံဖန်ရံခါတွင် ဒါရိုက်တာများသည် သက်ဆိုင်ရာတာဝန်များနှင့် ဆက်စပ်သည့် အုပ်ချုပ်မှုနှင့် ဆုံးရှုံးနိုင်ချေ စီမံခန့်ခွဲမှု လေ့ကျင့်ရေးများ၊ အသစ်ချမှတ်ထားသော ဥပဒေနှင့် စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများ၊ ငွေကြေးခဝါချမှုတိုက်ဖျက်ရေးဆိုင်ရာ လိုအပ်ချက်များ နှင့် လိုက်နာရန် လိုအပ်ချက်များအပြင် Bank ၏ digital channel များ စသည်တို့နှင့် သက်ဆိုင်သော training sessionများကိုတက်ရောက်ရသည်။ ဘဏ်၏ လက်ရှိနှင့် ထပ်မံခန့်အပ်ခြင်းခံရသော ဒါရိုက်တာများကို ဘဏ်၏စီးပွားရေးနှင့်သက်ဆိုင်သော လုပ်ငန်းတာဝန်များကို ထိရောက်စွာဆောင်ရွက်နိုင်ရန်အတွက် သက်ဆိုင်ရာဗဟုသုတနှင့် ကျွမ်းကျင်မှုများ ပိုမိုသိရှိစေရန်ရည်ရွယ်၍ သင်တန်းများပို့ချပေးပါသည်။

The Board Nomination & Remuneration Committee monitors the on-going professional educational needs of the Directors. Training and education programs are reported in the Bank’s website and social media pages from time-to-time. 

၁.၁၂။ အစည်းအဝေးများ

ဘုတ်အဖွဲ့နှင့် ကော်မတီ အစည်းအဝေးများကို ဒါရိုက်တာတိုင်း တက်ရောက်ရမည် ဖြစ်သော်လည်း ဘဏ်၏ “Conflict of Interest” Policy အရ ဘုတ်အဖွဲ့ဝင်များတက်ရောက်မှုတွင် အဆင်မပြေမှုများရှိပါက အစည်းအဝေးကို မတက်ရောက်ပဲနေနိုင်ပါသည်။ ဘုတ်အဖွဲ့တွင်ဒါရိုက်တာတစ် ဦး ချင်းစီတက်ရောက်ခြင်းနှင့် ကော်မတီအစည်းအဝေးများ တက်ရောက်ခြင်းကို ယခုနှစ်နှစ်ပတ်လည်အစီရင်ခံစာတွင် ဖော်ပြထားပါသည်။
For Financial Year ending 31st March 2024, twelve (12) meetings of the Board of Directors were held over a period of 12 months from 1st April 2023 to 31st March 2024. The attendance of Directors for Board and Committee meetings is stated as below:
နံပါတ်စဥ် နာမည် Role Board of
Directors
Board Audit Committee Board Risk Committee Board Credit Committee Board Nomination & Remuneration Committee
1 U Nay Aye Non-Executive Chairman and Independent Director 4/5 2/2 - - 1/1
2 U Than Win Swe Non-Executive Director 5/5 2/2 2/2 7/7 1/1
4 U Thint Thwin Independent Non-Executive Director 4/5 2/2 1/2 5/7 1/1
5 Mr. Christopher Loh MD and
CEO
5/5 - 2/2 - -

* U Nay Aye joined the Board in November 2021 and attend 4 Board  meetings.

* U Tint Thwin joined the Board in December 2021 attended 4 Board meetings.

* U Than Win Swe resigned from the Board in July 2022.

* U Win Htein Min joined the Board in May 2022.

၂။ ကျွန်ုပ်တို့၏ တာဝန်များ

၂.၁။ ဘုတ်အဖွဲ့၏ တာဝန်များ
နံပါတ်စဥ် နာမည် Title Board of Directors (BOD) Board Nomination & Remuneration Committee (BNRC) Board Audit Committee (BAC) Board Risk Committee (BRC) Board Credit Committee (BCC)
1 U Nay Aye Non-Executive Chairman and Independent Director 12/12 1/1 4/4 - -
2 U Win Htein Min Independent Non-Executive Director 12/12 1/1 4/4 4/4 -
3 U Tint Thwin Independent Non-Executive Director 12/12 1/1 4/4 4/4 18/18
4 Mr. Christopher Loh MD & CEO 12/12 - - - -

ဒါရိုက်တာများဘုတ်အဖွဲ့ (*ဘုတ်အဖွဲ့*) သည် uab bank ၏ အုပ်ချုပ်ရေး၊ စီမံခန့်ခွဲရေးနှင့် ကုမ္ပဏီ၏ မဟာဗျူဟာဦးတည်ချက်ကိုစီမံခန့်ခွဲရသော တာဝန်ရှိပါသည်။ ထို့အပြင် ဘုတ်အဖွဲ့သည် ဘဏ်၏ စီးပွားရေးမဟာဗျူဟာနှင့် ဖွဲ့စည်းပုံ၊ အဓိကကျသော ဆုံးဖြတ်ချက်များ၊ ဘဏ္ဍာရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေး၊ ဆုံးရှုံးနိုင်ခြေစီမံခန့်ခွဲမှု၊ အုပ်ချုပ်မှုဆိုင်ရာအလေ့အကျင့်များနှင့် လိုက်နာမှုတာဝန်ဝတ္တရားအတွက်လည်းတာဝန်ရှိပါသည်။

ဘုတ်အဖွဲ့၏ အဓိကတာဝန်များနှင့် ဆုံးဖြတ်ချက်များမှာ -

    • ဘဏ်၏ ပြောင်းလဲနေသော စီးပွားရေးနှင့် ပြင်ပပတ်၀န်းကျင်တွင် သိသိသာသာပြောင်းလဲမှုများနှင့်အတူလိုက်နိုင်စေရန်နှင့် ဘဏ်၏ရေရှည်အကျိုးစီးပွားများကိုကာကွယ်ရန်အတွက် လိုအပ်သောပြောင်းလဲမှုများကိုအချိန်မီဆောင်ရွက်ခြင်း။
    • ဘဏ်၏စီးပွားရေးကိုကြီးကြပ်ကွပ်ကဲခြင်း၊ ဘဏ်၏စီးပွားရေး ရည်မှန်းချက်များနှင့်မဟာဗျူဟာများ အတည်ပြုခြင်းနှင့် ၎င်းတို့၏အကောင်အထည်ဖော်မှုကိုစောင့်ကြည့်ခြင်း။
    • ဘဏ်၏ကော်ပိုရိတ်ယဉ်ကျေးမှုနှင့်တန်ဖိုးများကိုထူထောင်ရာတွင် ဦး ဆောင်သော အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်ခြင်း၊
    • ဘဏ်၏ အုပ်ချုပ်ရေးမှုဘောင်၏ အကောင်အထည်ဖော်မှုကို ကြီးကြပ်ခြင်းနှင့် ဘဏ်၏စီးပွားရေးမဟာဗျူဟာ၊ စျေးကွက်များနှင့် စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများလိုအပ်ချက်များကိုပုံမှန်အားဖြင့်ပြန်လည်သုံးသပ်ခြင်း။
    • ဘဏ္ဍာရေးလုပ်ငန်း၏အပြိုင်အဆိုင်များနှင့်စည်းမျဉ်းရှုခင်းများကို ဘဏ်၏အရာရှိများနှင့်အတူလေ့လာတွက်ချက်ကာ ဘဏ်၏ရေရှည်အကျိုးစီးပွားများ၊ ဆုံးရှုံးနိုင်မှုများကိုသိရှိပြီး ဆုံးရှုံးနိုင်မှုများကိုထိရောက်စွာစီမံခန့်ခွဲနိုင်ခြင်း။
    • ဘဏ်၏ဆုံးရှုံးနိုင်မှုမူဝါဒနှင့်စွန့်စားမှုကန့်သတ်ချက်များကိုလိုက်နာရန်ကြီးကြပ်ခြင်း၊
    • ဘဏ်၏ဆုံးရှုံးနိုင်မှု မူဝါဒနှင့်စွန့်စားမှု ကန့်သတ်ချက်များကိုလိုက်နာရန်ကြီးကြပ်ခြင်း၊ မူဝါဒအတည်ပြုခြင်းနှင့် ဘဏ်၏အရင်းအနှီး လုံလောက်မှုအကဲဖြတ်ခြင်းလုပ်ငန်းစဉ်၊ လိုက်နာမှုဆိုင်ရာမူဝါဒများနှင့်တာ၀န်ဝတ္တရားများ၊ ဘဏ်၏အတွင်းပိုင်း ထိန်းချုပ်မှုစနစ်များနှင့် သက်ဆိုင်သောအဓိကမူဝါဒများနှင့်စည်းမျဉ်းများအကောင်အထည်ဖော်ခြင်းကိုကြီးကြပ်ခြင်း။
    • အခါအားလျော်စွာဘဏ်မူဝါဒများနှင့်စည်းမျဉ်းများကိုပြန်လည်သုံးသပ်ပြီး အနာဂတ်တွင်ဆက်လက်အသုံးပြုနိုင်ရန် သေချာစွာ ကြီးကြပ်ကွပ်ကဲပြီးလိုအပ်ပါက ပြောင်းလဲခြင်း။
    • စာရင်းအင်းနှင့် ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာ data အချက်အလက်များအတွက်တာ၀ န်ယူမှုရှိသည့် ခိုင်မာသောဘဏ္ဍာရေး function တစ်ခုအား ဘဏ်မှ ထိန်းသိမ်းရန်လိုအပ်သည်။
    • နှစ်စဉ်ဘဏ္ဍာရေးရှင်းတမ်းစာတမ်းများကိုအတည်ပြုပေးခြင်းနှင့် နှစ်စဉ်လွတ်လပ်သောစာရင်းစစ်အားလိုအပ်ခြင်း။
    • စီအီးအိုနှင့်အခြားအရာရှိများ၏ရွေးချယ်မှုနှင့် သူတို့၏ စွမ်းဆောင်ရည်ကိုအတည်ပြုခြင်း။
    • လစာနှင့်အကျိုးခံစားခွင့်များအပေါ်ဘဏ်၏မူဝါဒများကိုကြီးကြပ်ခြင်း၊ အမှုဆောင်လျော်ကြေးကို စောင့်ကြည့်ခြင်းနှင့် ပြန်လည်သုံးသပ်ခြင်း နှင့်၎င်းသည်ဘဏ်၏ဆုံးရှုံးမှုမူဝါဒနှင့်ကိုက်ညီမှုရှိမရှိအကဲဖြတ်ခြင်း။
    • လိမ်လည်မှုနှင့်အခြားတရားမဝင်လှုပ်ရှားမှုများနှင့် ပတ်သက်သော ဘဏ်၏သမာဓိရှိပြီး လွတ်လပ်သောမူဝါဒများနှင့် လုပ်ထုံးလုပ်နည်း များ၏ထိရောက်မှုကိုကြီးကြပ်ခြင်း။
    • ဘဏ်၏ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးကိုကြီးကြပ်ကွပ်ကဲခြင်းနှင့် သက်ဆိုင်သောပါတီများနှင့်ငွေပေးငွေယူမှုများ အပေါ်ဘဏ်၏ မူဝါဒကို အတည်ပြုခြင်း၊

Finacial Institutions Lawဥပဒေစည်းမျဉ်းများနှင့်ညွှန်ကြားချက်များအပေါ် ဘဏ်၏လိုက်နာဆောင်ရွက်မှုကို ကြီးကြပ်ခြင်း။

Types of decisions that require specific Board of Director approval.
In addition to above responsibilities, the following is the non-exhaustive list which specifically requires approval of Board of Directors:

    • ဘဏ်၏နည်းဗျူဟာနှင့်လမ်းညွှန်ချက်ရေးဆွဲခြင်းနှင့်အကောင်အထည်ဖော်ခြင်း
    • ဘဏ်၏မူဝါဒများ
    • ဘဏ်၏အချုပ်အခြာအာဏာပိုင်အဖွဲ့ကိုယ်စားလှယ်
    • ဆက်စပ်နေသောပါတီ transactionsများကိုခွင့်ပြုပေးခြင်း
    • စီမံခန့်ခွဲမှုကော်မတီအား ခန့်အပ်ခြင်း
    • Approval of Business Plan and capital expenditure budget

၃။ ကော်မတီအဖွဲ့

ဘုတ်အဖွဲ့တစ်ခုလုံးသည်ဘဏ်၏အုပ်ချုပ်မှု၊ စီမံခန့်ခွဲမှုနှင့်မဟာဗျူဟာ ဦးတည်ချက်အတွက် တာဝန်ရှိပြီး ဘုတ်အဖွဲ့ကော်မတီများက ၎င်း၏ကြီးကြပ်ကွပ်ကဲမှုတွင်ကူညီသည်။

The Board has four standing committees: Risk Committee, Credit Committee, Audit Committee and Nomination and Remuneration Committee. The above-mentioned committees generally report to the Board at the next scheduled Board meeting following a committee meeting.

Due the present size of the Bank, the Board decided to set up a combined Nomination and Remuneration Committee which oversees the combined nomination and remuneration functions. The Committee is chaired by an Independent Non-Executive Director. It is made up of entirely of non-executive directors with a majority of independent members.

Board Risk Committee
(BRC)

Win Htein Min

Chair of BRC

Independent Non-Executive Director

Members:
  • Win Htein Min (Independent Non-Executive Director)
  • Tint Thwin (Independent Non-Executive Director)

Committee is entirely made up of Non-Executive Directors 

Board Audit Committee
(BAC)

Nay Aye

Chair of BAC

Independent Non-Executive Director

Members:
  • Nay Aye (Independent Non- Executive Director)
  • Tint Thwin (Independent Non-Executive Director)
  • Win Htein Min (Independent Non-Executive Director)

Committee is entirely made up of Non-Executive Directors with a majority of Independent Directors

Board Nomination & Remuneration Committee (BNRC)

Tint Thwin

Chair of BNRC

Independent Non-Executive Director

Members:
  • Tint Thwin (Independent Non-Executive Director)
  • Nay Aye (Independent Non-Executive Director)
  • Win Htein Min (Independent Non-Executive Director)

Committee is entirely made up of Non-Executive Directors with a majority of Independent Directors

4. Direct and indirect ownership in the Bank by Directors and Management

4.1. Shareholders

Shareholders of the Bank are :

နံပါတ်စဥ် Name of Shareholder % of Shareholding
1 Capital Link Investment Company Ltd (1) 40%
2 Future Growth Investment Company Ltd (2) 60%
(1) Beneficial owner: Daw Aye Aye Swe
(2) Beneficial owner : U Myo Aung 
  • The Directors have neither any direct or indirect shareholding in the Bank.
  • There are no direct or indirect shareholding by members of Management of the Bank.
4.2. Others
  • uab bank Limited has a  39.09% shareholding of uab securities Limited. The Bank also has management control of the company.
  • The Bank directors and members of Management have no direct or indirect holdings in uab securities Limited. 
  • Apart from uab securities Limited, the Bank presently has no other subsidiaries or associate companies.

5. Other Matters

5.1. Statutory Auditor

ဖြစ်နိုင်ချေရှိသောအကျိုးစီးပွားဆိုင်ရာ ပဋိပက္ခများကို ရှောင်ရှားရန်အတွက် အထောက်အကူပြုဝန်ဆောင်မှုများပေးရန် ပြဌာန်းစာရင်းစစ်များကို တိုင်ပင်ဆွေးနွေးခြင်းသို့မဟုတ်ခန့်အပ်ခြင်းမပြုလုပ်ပါ။ Financial Instituitions Law, 2016 ၏ Section ၈၈(ခ) နှင့် မြန်မာဗဟိုဘဏ်၏ Directive 10/2019 အရ ပြဌာန်းစာရင်းစစ်များကို အလှည့်ကျ ခန့်အပ်ပါသည်။ ထို့အပြင် ကျွန်ုပ်တို့၏ ဘဏ္ဍာရေးရှင်းတမ်းစာတမ်းများတွင် စာရင်းစစ်အခကြေးငွေကို ကုန်ကျစရိတ်၏ငွေကြေးမှ ပြန်လည်ခွဲခြားထားပါသည်။

5.2. Audit Committee

The members of the Audit Committee are appointed in accordance with Section 85(b) of Financial Institutions Law, 2016. All the members of the Audit Committee are Non-Executive Directors with the majority made up of Independent Directors. 

U Nay Aye, the Senior Independent Non-Executive Director with his strong accounting and regulatory experience currently chairs the Audit Committee.

5.3. Remuneration & Compensation

5.3.1.  The Bank’s total compensation comprises two main components:

            • အခြေခံလစာနှင့် သတ်မှတ်အသုံးစရိတ်များ ပါဝင်သည့် သတ်မှတ်ထားသောလစာ
            • ဘဏ်လုပ်ငန်း စွမ်းဆောင်ရည်၊ စီးပွားရေးဆိုင်ရာ လုပ်ဆောင်ချက်များနှင့် တစ်ဦးချင်း စွမ်းဆောင်ရည်တို့ အပေါ် အခြေခံ၍ ဝန်ထမ်းများအား ပေးအပ်သည့် အမျိုးမျိုးသော ဆုကြေးငွေများ

5.3.2.  We take a holistic view of various factors to determine and to ensure that an employee’s total compensatio is fair. This is done with the objectives to reward contributions, motivate and retain talents.

5.3.2.  We take a holistic view of various factors to determine and to ensure that an employee’s total compensatio is fair. This is done with the objectives to reward contributions, motivate and retain talents.

5.3.3.  Compensations are structured so as to attract and retain talent, which is vital for the long-term success of the Bank.

5.3.4.  The Board of Directors and Senior Management conducts regular reviews of the remuneration policy and practices of the Bank to ensure that compensation practices and programs are consistent with regulatory requirements and are responsive to market developments. Remunerations, rewards and compensation are viewed beyond short term financial measures and looks at the longer-term sustainability objectives. 

5.3.4.  The Board of Directors and Senior Management conducts regular reviews of the remuneration policy and practices of the Bank to ensure that compensation practices and programs are consistent with regulatory requirements and are  responsive to market developments. Remunerations, rewards and compensation are viewed beyond short term financial measures and looks at the longer-term sustainability objectives. 

5.3.5. Remuneration to the Board of Directors and Senior Management are generally disclosed in the Notes of Accounts of our Annual Audited Accounts. For period ending 31st March 2022, this can be found on Note 7.1 of the Annual Audited Accounts.

5.3.5. Remuneration to the Board of Directors and Senior Management are generally disclosed in the Notes of Accounts of our Annual Audited Accounts. For period ending 31st March 2022, this can be found on Note 7.1 of the Annual Audited Accounts.

5.4. ASEAN Corporate Governance Score Card

uab ၏ ကော်ပိုရိတ်အုပ်ချုပ်မှု စံနှုန်းများနှင့် ပွင့်လင်းမြင်သာမှုတို့ တိုးတက်စေရန် ASEAN Corporate Governance Score Card နှင့် ကွာဟမှုကို ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာလေ့လာပြီး ၎င်းကို အောက်ပါလင့်ခ်တွင် ဖော်ပြထားပါသည်။